Error
  • You are not authorised to view this resource.

Voorpagina

Slechtweerhumeur

{xtypo_quote}Ik ben gewoon leuker bij goed weer. In de zomer ben ik een Chantal Janszentype en in de winter lijkt Docters van Leeuwen naast mij een liefelijk lachebekje. Je moet me dan gewoon links laten liggen. Niets tegen me zeggen of aan me vragen, dat is dan het beste. Die juffrouw in de schoenenwinkel wist dat niet toen ze vroeg: “Kan ik u helpen?” “Nou graag, zou u mijn tassen alvast naar de auto kunnen brengen en dan even ergens wat leuks/lekkers zoeken in een kliko totdat ik leuke schoenen heb gevonden?” Is niet nodig maar in mijn slechte humeur komt dan wel een klein waterzonnetje door, leedvermaak blijkt dan toch vermaak. We hebben dat allemaal toch wel eens als ons gevraagd wordt: “Deze maar doen dan?” “Nee, ik heb deze helemaal naar de kassa gesjouwd om u te laten zien wat ik niet wil!” Een vriendin, Christel, heeft hetzelfde. We waren ooit eens aan het lunchen. Buiten regende het pijpenstelen, binnen regende het gekanker, -zeik en –zeur. We eten dan ook veel te veel, inclusief de garnering en tandenstokers. Komt de ober afruimen met de vraag of het gesmaakt heeft. Zegt Christel: “Nee, wij vonden het allebei heeeel erg vies”. Tja...maar stel die vraag dan ook niet als de borden leeg/schoongelikt zijn. Nou ik toch bezig ben: ik bel de bank, krijg eerst zo’n telefoniste, die dan alles moet weten: naam, straat, banknr en dan waar het over gaat. Ze had pech, het was slecht weer. Zeg ik dat ik dat liever vertel aan mijn eigen bankmannetje. Zegt zij: “maar ik moet het er hier wel bij zetten.” Dan twijfel ik even wat ik zal zeggen... nou, ik kan zijn merk aambeienzalf niet vinden of: kunt u hem zeggen dat ik  vanavond niet kan komen helpen met het knippen van zijn wietplanten. Ik begrijp wel dat er steeds meer computertelefonistes komen, maar geef me dan maar liever de computer zelf. Ik bel 0900 1234: Welkom bij de xxbank: als u belt voor een creditkaart blokkeren toets 1, als u vragen hebt over creditcard transacties toets 2, dus ik toets 2 in. Betreft het hier een particuliere creditcard toets 1, een zakelijke kaart toets 2, ik toets 2 in, hoor ik machinaal: “Voor blokkering van zakelijke creditcards belt u het nummer 0900 1234”. Waarschijnlijk ook last van slecht weer.{/xtypo_quote}

{loadposition empty}